Siz değerli misafirlerimize Türkü Kervanı harika bir müzik ziyafeti sunan Türkü Kervanı dinletmek için kuruldu.

31 Mart 2009 Salı

Meyvenin fazlası da şişmanlatır

Zayıflamak için sadece meyve yediniz ama aksine kilo aldınız… Nedeni ortada… Yaz meyve-lerindeki şeker ve kalori tuzağına düştünüz.

Özellikle yaz aylarında yapılan rejimlerde, meyveler tercih ediliyor. Ancak, sakın zayıfla­mak isterken kilo almayın! Çünkü, aslında meyvelerde bol miktarda kalori bulunuyor. Her ne kadar meyvelerin vitamin deposu olduğu, bünyeyi güçlendirdiği belirtilse de, onların da fazlası zarar. Sağlığınız için bir tehlike oluştur­masalar bile, kilo almanıza ve şekerinizin yük­selmesine neden oluyorlar. Alman Bild Gazetesi yaz aylarında en çok tercih edilen meyveleri ve bu meyvelerin içerdikleri hormonlarla, kalori miktarlarını yazdı. Buna göre:
Kayısı: Bir adet kayısıda 278 mikrogram kalium, 650 mikrogram demir var. A ve C vitaminle­ri açısından çok zengin. Ayrıca bir adet kayısıda 40 kalori ve 8 gram şeker var.

Vişne: 15 mikrogram vitamin, 229 mikrogram kaluim var. B vitamini ve demir eksikliği olan hastalara vişne öneriliyor. Ayrıca vişne şeker açısından da çok zengin. 100 gram vişne 63 ka­lori. Bunun yanı sıra 17 gram şeker içeriyor. Viş­nenin içeridği hormonların serbest radikalleri durdurduğu, bağışıklık sistemini güçlendirdiği ve kanserden koruduğu belirtiliyor.

Şeftali: Selenyum, çinko ve B3 vitamini zen­gin olan şeftalinin 125 gramında 50 kalori ve 11 gram şeker var.
Çilek: Bir porsiyon çilek, 40 kalori ve 7 gram şeker içeriyor. Çilekte 64 mikrogram C vitamini ve 960 mikrogram demir olduğu için, faydalı meyveleri arasında gösteriliyor.

Karpuza sınır yok: Karpuz bol miktarda C vi­tamini ve antioksidan özelliği ile çeşitli kanser türlerine karşı etkili olan Beta karoten içerir. İçerdiği yüksek potasyum kalp fonksiyonlarının ve kan basıncının düzenlenmesine yardımcı olur. Yağ ve kolesterol içermediğinden ve kalorisi de düşük olduğundan yaz aylarında yapılan diyet­lerde özel bir yeri vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder