Siz değerli misafirlerimize Türkü Kervanı harika bir müzik ziyafeti sunan Türkü Kervanı dinletmek için kuruldu.

27 Mayıs 2008 Salı

Uzun Yaşamanın Sırrı!



Uykunuzu alın. Vücudunuzun kendini yenilemesi için yeterli zamanı tanıyın.

Sigarayı bırakın. Cildinizi ve saçınızı cansızlaştırır, özellikle ağız çevresinde erken kırışıklıklara yol açar.

Alkolü azaltın. Birçok sağlık probleminin kaynağı. Güzelliğinizi de tehdit ediyor.

Düzenli egzersiz yapın. Cildiniz sağlıklı olur, duruşunuz düzelir ve vücudunuz şekle girer.

Güneşten korunun. Ultraviyole ışınlar, cildin en büyük düşmanları arasında.

Stresle başa çıkmanın etkili yollarını bulun. Yüzünüze ve duruşunuza yansımasına izin vermeyin.

Diş bakımına özen gösterin. Diş doktorunuza belli aralıklarla gitmeyi ihmal etmeyin.

Sağlıklı ve dengeli beslenin. Antioksidanlar, vitaminler ve minerallerle dolu taze sebze ve meyvelere ağırlık verin.

Doğum sonrası Jimnastik

Bu forma girme programı sadece anneler ve yenidoğan bebekleri için. Bu program sayesinde hem siz doğumdan önceki formunuza kavuşacaksınız, hem de bebeğiniz sizinle girdiği bu yakın ilişkiden ötürü mutlu olacak; algısı ve vücudu daha kolay gelişecek.

Doğumunuzdan sonra jimnastik yapmak istiyorsanız, bunu yapmak için temizliği bitirmeyi, küçüğün mamasını hazırlayıp, onu yedirip, yatırmayı beklemenize gerek yok. Bunu beklerseniz, hiçbir zaman uygun zamanı gelmez. Gelse bile siz yorgunluktan kolunuzu kaldıramayacak halde olursunuz. Beklemek yerine, zamanı iyi şekilde değerlendirin ve sevgili bebeğinizle birlikte jimnastik yapmanın tadına varın.

Bu egzersizler sadece anneler ve küçük bebekleri için geçerli. Dokuz aylık hamilelik süresinden sonra, yıpranan ve hareketsiz kalan bütün vücudunuz bu egzersizler sayesinde yeniden çalışmaya başlar. Siz karnınızı sıkılaştırırken ve sırtınızı güçlendirirken, bebeğiniz de hem görsel, hem de bedensel algılamasını geliştirecek. Kollarını ve bacaklarını hareket ettirirken aynı zamanda gözleriyle de sizi izleyecektir. Böylece onunla sadece ona özel, çok yakın bir ilişkiniz olacak. Sonuçta, hem yararlı, hem de harika zaman geçireceksiniz. Üstelik hem oyun ilişkileriniz derinleşecek, hem de bebeğiniz kolaylıkla, dengesini bulacak, kasları gelişecek. Bu programı birçok ay boyunca sürdürürseniz, bebeğinizin sportif yönünün gelişmesine de çok yardımcı olursunuz.

Daha büyük bir çocuğunuz varsa, o da sizinle ve kardeşiyle birlikte bu hareketleri yapabilir. Ancak, egzersizler sırasında onunla konuşun, hareketleri dilediği gibi yapmasına izin verin ve ona dokunun. Böylece kardeşini kıskanmaz, aksine sizinle birlikte bu işi paylaştığı için kendini mutlu hisseder.

Egzersizlere başladığınızda kendinizi zorlamayın ve yavaş yavaş ilerleyin. Unutmayın vücudunuzun tekrar harekete başlamaya alışması gerekiyor. Bu hem eklemleriniz, hem sırtınız, hem de basenleriniz için geçerlidir.

Doğumu izleyen haftalarda, genç anneler kendilerini çok yorgun, neredeyse depresyona girecek kadar yorgun hissederler. Tekrar dinçleşmek için düzenli olarak bir fizik aktivitesi yapmak, vücudu hareket ettirmek en iyi yoldur. Birkaç günün sonunda, hem uyku düzeninizde, hem de iştahınızda bunun etkilerini göreceksiniz. Burada verdiğimiz bütün egzersizlerin en az sekiz kadar tekrarlamanız gerekir, ama eğer isterseniz daha fazlasını da yapabilirsiniz. İyi jimnastikler.


Hassas bölgeleri güçlendirmek için 11 etkili egzersiz


Bu 11 egzersizi doğumdan 6 hafta sonra, haftada en az üç kez olmak üzere istediğiniz sıklıkla yapabilirsiniz. Jimnastik yapacağınız mekanın geniş olmasına dikkat ederek, rahat giysilerinizi giyin ve daha iyi konsantre olmak için bebeğinizle birlikte zevkli dakikalar geçirmeye hazırlanın. Bebeğinizin altının temiz olmasına ve karnının aç olmamasına da özen göstermelisiniz.

1- Karnınızı sertleştirmek için
Sırtüstü yere uzanın ve bacaklarınızı havada üstüste koyun. Bebeğinizi karnınız üzerine oturtun, sırtı oyluklarınız üzerine yerleşsin; aynı zamanda iki elinden tutun. Karnınızı içinize çekin ve aynı anda kasın. Sırtınızın aşağı kısmı yere değmeli. Bu pozisyonda, başınızı ve vücudunuzun üst kısmını kaldırın, bu sırada karnınız ve baseniniz kasılı olmalı. Başlangıçta, kendinizi zorlamayın. Ve kendinize dinlenmek için ara verin. Bu aralarda da, bebeğinizi kollarının altından tutarak, kendinize doğru çekin. Onu kendi kendine kalkmaya alıştırmalısınız. Siz karın kaslarınızı çalıştırırken, o da boyun kaslarını güçlendirecek ve başını daha iyi kontrol etmeyi öğrenecek.

2- Mideyi kaslandırmak
Sırt üstü uzanın, böbreklerinize destek vermesi amacıyla, katlanmış bir havlunun üzerine yatabilirsiniz. Dizlerinizi kırın ve ayaklarınızı sağlam bir şekilde yere basın. Bebeğinizi sırtı oyluklarınıza dayanacak şekilde üzerinize yerleştirin. Bütün basen kaslarını gererek, karnınızı içeri çekin. Yavaşca büstünüzü kaldırın, bu arada da bebeğinizi bir eliniz ile tutun. Öteki elinizi de ters taraftaki dizinizin üzerine doğru uzatın. Bu hareketi en az sekiz kere, kendinizi iyi hissederseniz daha fazla kez tekrarlayın. Kendinize bir ara verdikten sonra, bu kez de öteki tarafınızla aynı hareketleri tekrarlayın. Bu bebeğinizin dengesini bulması için çok iyi bir egzersiz türüdür. Aynı zamanda, sizin karın bölgesi kaslarınızın güçlenmesine yardımcı olacağı gibi, midenizin de gerilmesine yardımcı olacaktır.

3- Mideyi germek
Bebeğiniz sırt üstü uzanmış bir şekilde önünüze alarak, yüz üstü uzanın. Karnınızın alt kısmına havlu koymayı ihmal etmeyin, aksi takdirde, böbreklerinizi zorlayabilirsiniz. Aynı şekilde bebeğinizi de bir havlunun üzerine yatırın. Bu pozisyonda, avuçiçleriniz yere değecek şekilde, kollarınızı uzatarak bebeğinize yaklaşmaya çalışın. Karın kaslarınız kasılmış bir durumda 15 ile 60 saniye arasında bu şekilde kalın. Bebeğiniz sizi kendisine yakın hissetmekten çok memnun olacaktır. Her arada bebeğinizi sevip okşamalısınız.

4- Sırtı ve kalçaları sıkılaştırmak
Her ikinizde aynı pozisyonda uzanın. Düzenli olarak her bacağınızı en az 8 kez kaldırın. Her hareket arasında gevşeyin. Siz bacak kaslarınızı çalıştırırken, bebeğiniz de eğlenecek.

5- Sırtınızı güçlendirin
Aynı pozisyonda yatarken, kollarınızı sırtınızın arkasında birleştirin. Kürek kemiğinizi gerin ve başınızı 6 ile 8 kez kaldırın. Böylece sırtınızın üst bölge kaslarını çalıştırmış oluyorsunuz. Her hareket arasında gevşemeyi unutmayın.

6- Göğüs ve kollarınızı sıkılaştırın
Oturun ve bebeğinizi önünüze alın. Koltuk altlarından öne ve arkaya kaldırın, sonra yukarı kaldırın ve indirin; bunu sekiz kez yapmalısınız. Ancak her harekettten sonra bir ara vermeyi ihmal etmeyin. Bebeğinizin boyununu güçlendirirken aynı zamanda kollarınızı ve göğüsünüzü de kuvvetlendirecek ve sıkılaştıracaksınız.

7- Kol ve göğüsü gerin
Oturur pozisyonda, kollarınızı arkada birleştirin ve kaldırabildiğiniz kadar yukarı kaldırın. Bu gerginlikte 15 ile 60 saniye arasında tutun, gevşeyin ve sonra tekrar başlayın.

8- Oylukları sıkılaştırın
Ayakta, oyluklar açılmış, bebeğinizi kollarından tutun. Baseninizi gerin, sonra hafifçe dizlerinizi kırın, büstünüzü öne eğin. Sırtınızı düz ve gergin tutun. Ayaklarınızı düz tutarak ve oyluklarınızın üzerine gerinerek, topuklarınız üzerine inin. Sonra kalkın. Egzersizi 8 kez tekrarlayın, bu arada her seferinde bir durak vermeyi unutmayın.

9- Oylukları gerin
Ayakta, bebeğiniz göğüsünüze yaslanmış şekilde, bir bacağınızı öne çekerek durun. Bu pozisyonda 15 ile 60 sanile arasında kaldıktan sonra ayak değiştirin.

10- Sırtınızı esnetin
Bebeğinizi yeniden önünüze sırtüstü yatırın. Bir kedi gibi sırtınızı yuvarlatarak, kalçalarınızı da topuklarınıza oturtarak yerleşin. Sonra öne doğru kayın, başınız yere doğru olsun. Kollarınızın yardımı ile kendinizi kaldırın ve sonra tekrar sırtınızı eski haline getirin. Hareketi yapabildiğiniz kadar tekrarlayın. Bu hareket bebeğinizi eğlendirecektir. Sizi gözleriyle izlerken hem gülecek ve bunu eğlenceli bir oyun olarak algılayacaktır.

11- Sırtınızı gerin
Sırtınızı tekrar yuvarlak yapın. Bebeğinizi altınızı alın. Sırtınız eğik olarak bu pozisyonda en fazla bir dakika kalın. Bakışlarınızı bebeğinizden ayırmayın.

Yolunuzu PSP ile bulun

psp, tekonloji

GPS desteği geliyor. Artık PSP ile sadece oyun oynamayacak, aynı zamanda yolunuzu bulacaksınız.

Sony’nin, PSP için daha önce CES’te duyurduğu küçük GPS donanımının ayrıntıları yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlıyor. Eğer oyun oynamak için bir PSP, yolunuzu bulmak için ayrı bir GPS cihazı kullanıyorsanız, artık iki işi de PSP üzerinden gerçekleştirmeniz mümkün olacak.

Konsolun hemen üzerine yerleştirilen bir ek donanım, PlayStation Portable’ı gerçek bir GPS cihazına dönüştürmeyi başarıyor. Sonynin planı, bu küçük donanımı bir araç kiti ile birlikte, uygun adaptörü de pakete dahil ederek piyasaya sürmek.



PSP’yi aynı zamanda bir GPS cihazı olarak kullanabilmek fena olmaz, ancak ekranın parlak güneş altında biraz daha iyi bir görünürlük sunması gerektiği de kabul edilmesi gereken bir gerçek. PSP GPS donanımının ne zaman piyasada olacağı ya da fiyatı hakkında henüz bir açıklama yapılmış değil.

Bir güzel haber de “GPS’e ihtiyacım yok” diyen oyun meraklılarına… Sony, Madden PSP paketini Ağustos ayı içerisinde kullanıcılara ulaştırmaya hazırlanıyor. Paket içerisinde Madden oyunu ve tabii ki PSP konsolu bulunacak.

Assortie’de bu yaz çok renkli geçecek

moda, yaz

Tasarımları ve geniş ürün yelpazesiyle, takı ve aksesuar anlayışını değiştiren Assortie ile sımsıcak bir yaza merhaba demeye hazır olun. 2008 yaz koleksiyonunu Ekvatorlu Top Model Jessica Perez ile tanıtan Assortie, sunduğu renk cümbüşü ile hem kıyafetlerinizi hem de ruhunuzu canlandıracak.

Moda editörlüğünü Melis Ağazat’ın üstlendiği çekimlerde en canlı tonların hâkim olduğu takı ve aksesuarlar ön plana çıkarıldı. Koray Birand’ın kareleri ile ölümsüzleşen Assortie yaz koleksiyonu, Assortie kadınının her an ve her yerde çarpıcı olan yanını yansıtıyor. Assortie’nin, yazın sıcaklığını hissettirecek sarı, kırmızı ve turuncunun yanı sıra pembe, mavi, mor renklerde takı ve aksesuarları, 2008 trendlerini yansıtıyor.

Canlı renklerin ve parlak tonların hâkimiyetini yansıtan ürünler arasında; kalın ve büyük rengârenk bilezikler, plaj çantaları, hasır şapka, deniz temalı ahşap aksesuarlar ve güneş gözlükleri dikkat çekiyor. Renkli taşlar, yaz sezonunda da Assortie’de öne çıkan detaylar arasında.

Assortie çanta koleksiyonu ile de göz dolduruyor. Farklı stil, renk ve büyüklükte çantalar arasından güzel bir seçim yapmak çok kolay. Bu yaz Assortie’nin hasır çantaları alabildiğine çeşitli. Assortie’nin yaza damgasını vuracak sürprizi ise tabloları andıran desen ve renklerdeki kumaş çantalar… Kumaş çantalar hem trendi takip eden hem de şıklığına özen gösteren Assortie kadını için ideal. Yaz gecelerini de unutmayan Assortie, portföyleri ile yaz aylarının rahatlığını hissettiriyor.

Modayı takip eden, yenilikçi ve görünümüne özen gösterenlerin tercihi Assortie ile 2008 yazına çarpıcı ve iddialı girmeye hazırlanın. Assortie mağazaları hakkında bilgi almak için www.assortie.com web sitesini ziyaret etmeniz yeterli.

Kaynak

Bir erkeğin sizi terk edeceğini gösteren ipuçları

Zaman onun için önemsizse

Erkegin gözü disarida oldugunda zaman kavramini kaybeder. Önce bulusma günlerini giderek azaltir. Bu bilinçli bir önemsememe anlamina gelmese de düsündürücü bir durum

Ajandasini saklarsa

Bildiginiz gibi uzun vadeli planlar hakkinda konusmak heyecan verici olabilir. Fakat erkeginiz konu kendisine gelince konuyu degistirmek isteyebilir ve belirsizlik söz konusu olabilir. Onun planlarini engellediginiz zaman bir kaç hafta hüzün hakim olur. Ve onun programini engellediginizi ve ona ters düstügünüzü düsünmeye basladigi zaman çekimser bir mizaç sergiler.

Seks yatakta kalirsa

Birlikteligin bitmesine yakin bir zamanda yapilan cinsel iliski kararsiz, degiskendir. Bir gece duygudan yoksun ve sehvetli, diger gece bir o kadar isteksizdir. Bu sicak-soguk dönemde yaraticilik durur ve seks sadece yatak odasinda sinirli kalir.

Sizin onu terketmenize izin verirse

Bir erkegin bir iliskiyi bitirmeye istekli oldugunun en büyük kaniti, sizin onu birakmaniz için tamamiyla ahmak bir adam gibi davranmaya baslamasidir. Erkekler suçlu olmaktansa kurban olmayi tercih ederler. Kafaniza kusku tohumlari ekmeyi deneyebilirler..