Siz değerli misafirlerimize Türkü Kervanı harika bir müzik ziyafeti sunan Türkü Kervanı dinletmek için kuruldu.

1 Nisan 2008 Salı

Grup Hepsi - Sen Bir Tanesin


Klip çok güzel olmuş.

Alexa Rankınızı Arttıracak 20 Yöntem

1. Alexa toolbar'ı veya Firefox un SearchStatus eklentisini kurun.

2. Sitenize Alexa rank widget koyun.
<script type="'text/javascript'" language="'JavaScript'"
src="'http://xslt.alexa.com/site_stats/js/s/c?url="forum.iyinet.com'"></script>

3. Herkesi Alexa toolbar kullanmaya teşvik edin.

4. Şirkette çalışıyorsanız tüm bilgisayarlara Alexa toolbar yada Firefox eklentisini kurun.

5. Arkadaşlarınızın sitenizin Alexa profilini incelemelerini ve tanıtmalarını sağlayın.

6. Alexa hakkında yazın yada bloglayın. Webmasterlar Alexa rank larını arttırmayı severler.

7. Site adresinizi webmaster forumlarına tercihen iyinet.com a yazın. Webmasterlar genellikle Alexa toolbarı kullanırlar.

8. Webmasterlara yönelik içerik yazın. Örneğin SEO, burada yine webmasterların Alexa toolbarlı tarayıcı kullandıklarını varsayıyoruz.

9. Sitenizde Alexa yönlendirmesi kullanın. Bu şekilde:
<a rel="nofollow" href="http://redirect.alexa.com/redirect?forum.iyinet.com"
target="_blank">http://redirect.alexa.com/redirect?forum.iyinet.com</a>

10. Asyalı arkadaşlık sitelerine sitenizi yazın. Asyalı kullanıcıların çoğunun Alexa toolbar kullandığı düşünülmektedir.

11. Sitenizde webmaster araçları bölümü oluşturun. Böylece webmasterları sitenize çekmiş olursunuz.

12. Digg veta stumbleupon kullanın. Bu sitenize ziyaretçi çekmenizi sağlayacaktır.

13. PayperClick (tıklama başına ödeyen) kampanyalar kullanın. Google dan veya ExactSeek den reklam almanız sitenize trafik getirecektir.

14. Blogunuzda Alexa kategorisi oluşturun ve bu alanı Alexa hakkında makaleler ve haberler için kullanın. Arama motorları ile trafik çekmenizi sağlayacaktır.

15. Popüler konularınızı optimize edin. Eğer arama motorlarından sıkça ziyaretçi getiren konularınız varsa, o konu içine alexa ile ilgili eklentiler koyun.

16. Webmaster forumlarından trafik çekmek için banner ve link satın alın.
Buyrun:
<a href="http://www.iyinet.com/shop4adf.php" target="_blank">Forum Reklam</a>
<a href="http://www.iyinet.com/shop4ad.php" target="_blank">Site Reklam</a>

17. Forumunuzu aktif tutmak için mesaj postalayıcı kişiler tutun. Webmaster forumlarından imza satın alın. Digital Point ve iyinet webmaster forumlarında ücretli mesaj postalayan kişileri rahatlıkla bulabilirsiniz.

18. İnternet kafe sahiplerine tüm bilgisayarlara Alexa toolbar kurmaları ve websitenizi başlangıç sayfa yapmaları için ücret verin.

19. MySpace i kullanın.

20. Alexa auto-surf deneyin. Yeni siteler için uygun olurken Adsense reklamları için sakınca yaratabilir. Uzun dönemde işe yaramayabilir, bu nedenle kullanacakların dikkatli olmaları gerekmektedir.

Yazar : iyinet <=|=> Orjinal Metin: forum.iyinet.com

Sitem Neden indexlenmedi?

Hata 1: FrameLer Kullanılması
Hata 2: Çok Fazla Resim Az Yazı
Hata 3: Web Sitenizin başa siteye Yönlendirilmesi
Hata 4: Web Sitenizin Arama Motorlarına sıkça eklenmesi
Hata 5: Web Sitenizde bir kelimeyi aşırı kullanma (6 dan Fazla tekrar etmesi)
Hata 6: Sayfa içersinde sayfa renginde Yazı yazılması (Gizli Yazı)
Hata 7: Web sitesinin dinamik sayfalar üretmesi (Aynı linkten aynı sayfaya tekrar ulaşamama)
Hata 8: Hosting Firmasının değiştirilmesi (IP ve DNS değişimi)
Hata 9: Web sitenizin yayınlanan IP adresinin başka web sitelerinle paylaşılması
Hata 10: Web Sitenizin Ücretsiz web site yayınlayıcılarda yayınlanması (Geocities.com, Tripod.com)
Hata 11: Web Sitetinizn sürekli çalışmaması(Down). Özellikle örümcekler geldiğinde.
Hata 12: Robots.txt dosyasını site dizinine konulmaması veya içinde arama motorlarına izin verilmemesi
Hata 13: Sitenizde Flash, DHTML, cookies, JavaScript, Java kullanılması veya şifreyle erişimin engellenmesi.
Hata 14: Sitenizin DNS serverlarından çözümlenememesi.
Hata 15: Web sitenizin link popülaritesinin az olması
Hata 16: Web site adresinizin özel karakterler (&,$,=,%,?) içermesi.
Hata 17: Web sitenizin yavaş olması
Hata 18: Meta Tag larda yanlış kelimelerin seçilmesi (özellikle "keywords" ve "description")
Hata 19: İndekslenmek için yeterli süre beklememişinizdir.

Orjinal Metin : R10

Ceza Msn Nickleri

Rapstar Ceza.. İşte Ceza msn nickleri.. Ceza sevenlere rap nickleri, ceza msn nickleri;

> Doğdum hep duvardı büyüdüm hala daha duvar var!

> Ne kadar insan varsa vardır bir o kadar da hayvan!!!

> Ne kadar çok arif var bir çoğu sahte, ne kadar çok tahrik var edenler kahpe!!

> Artık aşkı yüzdelerle hesaplamaktalar, parayla satın alınmış sevgiliyle aşk yaşanmaz, meşkten önce köşk isteyen hep yalancı aşık!

> Etrafım sarıldı, çember daraldı ben bunaldım, ekran karıncalandı, görmez oldu bu gözlerim!

> Ne dediysek zaten herkez şokta!!!

> Zayıfladı ilişkiler ve dostluğu çelişkilerle yediler!!!

> Günümün oğlu ancak paraya taparak gülüverir, Yalancı gözleriyle bakarak dostlarını da üzebilir !!

> Akılsız olabilir,gereksiz olabilir o insan! Tenasül edebilir,şerefsiz olabilir her insan!

> Benim sahnemden popçular insin, Rap müzik sevmeyenin üzerine binsin.

Google dünyanın en güçlü markası


Financial Times işbirliği ile bu yıl ikincisi yapılan “BRANDZ™ Top 100 En Güçlü Markalar Sıralaması”, dünyanın önde gelen pazar araştırması ve danışmanlık firmalarından Millward Brown tarafından açıklandı.
Geçen yıl yapılan araştırmada 7. sırada yer alan Google, 66.434 milyon Amerikan Dolarlık marka değeriyle birinci sıraya yerleşti. Böylece Google son bir yıl içinde marka değerini yüzde 77 arttırarak Microsoft’u tahtından indirdi.
İkincisi sırada geçen yıl olduğu gibi General Electric (61,880 milyon USD) yer aldı. 2006 yılında zirvede yer alan Microsoft (54,951 milyon USD) yüzde 11’lik bir değer kaybı ile 3. sıraya geriledi. Bu üç şirketi ise 44.134 milyon dolarlık marka değeri ile Coca-Cola takip etti.

BRANDZ™ Top 100 sıralamasındaki firmaların toplam değeri, 2006 yılında 1,44 triyon USD iken 2007 yılında 1,6 trilyon USD’a çıkarak bir sene içinde % 10,6 artış gösterdi. Millward Brown Optimor’un tüm dünyada 39 bin markayı kapsayan araştırmasında, şirketlerin Amerikan Doları üzerinden değerleri ölçüldü. Tüketici algılarına ait somut ölçümler ile finans verilerinin birleştirildiği marka sıralaması için dünya genelinde senelik bir milyonu aşkın tüketiciyle görüşüldü.

Millward Brown Optimor küresel CEO’su Joanna Seddon "Bu seneki BRANDZ™ Top 100 sıralamasındaki başarı hikayeleri, kazanan markaların pazardaki eğilimleri çok daha etkili bir biçimde değerlendirerek ticari değer yarattıklarını göstermektedir. Güçlü markalar yeni gelir kaynaklarına ulaşmak ve işlerinin piyasadaki değişikliklere duyarlı olmasına yardımcı olmak için fırsatları değerlendirme yeteneğine sahiptir” şeklinde konuştu.

Millward Brown’ın küresel CEO’su, Eileen Campbell ise dünyanın en güçlü markalarından biri olmanın büyük bir başarı olduğunu belirterek; "Millward Brown olarak bu seneki BRANDZ™ Top 100 sıralamasında yer alan tüm firmaları kutlarız. Zirvedekiler, başarılı işletme ve marka yönetiminin getirebileceği gerçek finansal değeri göstermektedir. Bu sıralamalardan çıkartılabilecek tonlarca içgörü bulunuyor. Bu içgörüler, ticari liderlik, sorumlu finansal yönetim ve güçlü pazarlamanın doğru şekilde harmanlanmasının, kurumsal zenginliği yaratmak ve geliştirmek için kullanılabilecek yenilmez bir karışım oluşturduğunu kanıtlamaktadır." dedi.

Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan, BRANDZ™ araştırmasının sonucunun markalar dünyasında hızlı değişimlerin yaşandığını gösterdiğini belirterek, "39 bin marka üzerinde yapılan araştırma gösteriyor ki, yüksek gelişim vadeden alanlara yatırım yapan ve tüketicinin talepleri kasışında kendini hızlı bir şekilde yenileyebilen firmalar, ticari kazancın yanı sıra markalarına da değer katabilmektedir. Ayrıca araştırma doğru sosyal sorumluluk projelerinin uygulanmasının da marka değerini güçlendirdiğini ortaya koymaktadır." dedi.

2007 BRANDZ™ Top 100 sıralamasında gözlenen en önemli eğilimler:

1. Doğunun yükselişi – Günümüzde, BRIC’ler (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) olarak bilinen gelişmekte olan piyasalardaki tüketiciler daha önce olmadığı kadar yüksek harcanabilir gelire sahiptir. BRIC’lerde başarılı olabilmek için Batılı markaların yerel pazardaki boşluğu doldurabilecek ürün veya hizmetler sunması gerekmektedir. KFC (4,485 milyon USD) ve McDonald’s (33,138 milyon USD) gibi fast food markaları, BRIC’lerde batı tarzında yemek yeme arayışında olan tüketicilere hitap etmektedir. Nike (10,290 milyon USD), Levi’s (1,041 milyon USD) ve Zara (6,469 milyon USD) gibi giyim markaları, genç tüketicilere “bütçeye uygun moda” sunarak yerel markalarla ithal edilen lüks markalar arasındaki boşluğu doldurmaktadır.

2. Yakınlaşan teknolojiler – Teknoloji firmaları markalarını, ses, veri ve video teknolojilerini birleştirme eğilimine cevap verecek şekilde geliştirmektedir. Yakınlaşma olarak bilinen bu eğilim tüketicinin hepsini bir arada sunan cihazları tercih etmesinden kaynaklanmıştır. Apple (24,728 milyon USD) yeni sürdüğü iPhone ile cep telefonu kategorisine atılırken, Orange (9,922 milyon USD) da müzik indirme alanına girmiştir. Apple ve Orange gibi güçlü markalar ana firmaların yüksek gelişim vadeden yatırımlar yaparak gelir kaynaklarını arttırmalarını mümkün kılmaktadır.

3. Kurumsal Sosyal Sorumluluğu uygulamak – Çevresel sorumluluk vaadini yerine getirmek, BP (5,931 milyon USD), Shell (4,679 milyon USD) ve Toyota (33,427 milyon USD) gibi büyük markaların değerlerinin artmasında etkili olmuştur. BP “petrolün ötesi” şeklindeki marka konumlamasıyla iklim değişikliğine dikkat çeken ilk büyük petrol firması oldu. BP bu marka konumlaması yönünde hareket ederek dünyanın en büyük üç güneş enerjisi tedarikçilerinden biri oldu. Shell de aynı şekilde hareket etti. Toyota'nın hibrid modeli olan Prius ile elde ettiği başarı olumlu marka imajına ve otomotiv sektöründeki liderliğinin devam etmesine katkıda bulundu.

4. Sağlıklarına önem veren tüketicileri dikkate alan fast food markaları – Sağlıklı yemekle ilgili giderek artan endişeler, 1980 yılından bu yana sürekli gelişim göstermekte olan fast food endüstrisini rahatsız etti. McDonald's (33.138 milyon USD) da dâhil pek çok fast food zinciri, daha sağlıklı gıda seçenekleri sunarak pozisyonlarını yenilediler. Burger
King (1.401 milyon USD) pazarlama kampanyalarında bunun aksi yönde bir tutum takınarak zincirin orjinal ürününe dikkat çekti; Yüksek kalorili ve maskulin hamburger. Burger King'in marka değeri %63 artarak güçlü markaların pazardaki eğilimleri izleseler ya da karşı koysalar bile başarılı olacağını kanıtladı.

Financial Times Küresel Markalar Eki’ni yazan Simon Targett, “Tüm dünyada işlerin durumunda 12 ay içinde pek çok şey değişebilir ve bu yılın marka sıralamasında dünyanın en güçlü markası olarak Google’ın zirveye oturması da bunu kanıtlıyor” dedi.

BRANDZ™ Top 100, WPP’nin dünyanın en büyük marka ederi havuzu olan BRANDZ™ veritabanından çıkarılan tüketici algılarına ait somut ölçümleri finans verileriyle birleştiren tek marka sıralamasıdır. BRANDZ™ çalışması sırasında dünya genelinde senelik bir milyonu aşkın tüketiciyle görüşülür ve tüm dünyada 39.000 markayı kapsamaktadır. BRANDZ™ Top 100, hem şirket ve tüketici markalarını kapsayan ve hem de markanın gelecekteki performansına ait tahmini metrikleri içeren ilk çalışmadır. Pazar performansı metrikleri ve finansal veriler sırasıyla Datamonitor ve Bloomberg’den alınmaktadır.

Turkcell İnterneti yayacak

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, önümüzdeki aylarda 3G'nin lisansları da verildiği zaman yatırımlarını yapıp, internetin yayılması için daha hızlı bir şekilde çalışacaklarını bildirdi. Telekomünikasyon Kurumunca düzenlenen ''Dünya Telekomünikasyon ve Bilgi Toplumu Günü'' kutlamaları kapsamındaki ''Sayısal Uçurum ve Bilgi Toplumuna Doğru Temiz İnternet'' oturumunda konuşan Ciliv, iletişim ve teknolojinin, Türkiye'nin geleceğinde ve büyüme hızında çok önemli bir rolü olduğuna inandığını söyledi. Teknolojinin, Türkiye'nin gelişmesinde çok önemli rol oynayacağını söyleyen Ciliv, gerek kamu, gerek sivil toplum ve gerekse sektördeki diğer firmalarla birlikte, Türkiye'yi teknoloji yaratan ülke konumuna getirmek için çalışacaklarını belirtti.
Ciliv, ''Dünyanın en iyi teknoloji üreten firmaları ile karşılaştırdığımızda, Türk insanının eksiği yok, fazlası var. Türk insanının hırsı, dinamizmi diğer ülke insanları ile karşılaştırıldığında daha fazla'' görüşünü aktardı.
Ciliv, bugün mobil iletişim ile nüfusun yüzde 98'inden fazlasını internete ulaştırdıklarını söyledi.
Yeni yatırımlar için 3G lisanslarını beklediklerini açıklayan Ciliv, ''Önümüzdeki aylarda 3G'nin lisansları da verildiği zaman yatırımlarımızı yapıp, daha hızlı bir şekilde internetin yayılması için çalışacağız'' dedi.
TÜRK TELEKOM
Türk Telekom Yönetim ve İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Paul Doany ise güvenli internet konusunda Intel ile bir eğitim projesi yürüttüklerini ve 600 bin öğretmene eğitim verdiklerini söyledi.
İnternetin, eğitimin önemli bir parçası olduğunu vurgulayan Doany, her türlü araç ile internet bağlantısının desteklenmesi gerektiğini kaydetti. Güvenli internet konusunda da bilgi veren Doany, ''Güvenli internet, internetin yokluğu anlamına gelmiyor. Bu çok önemli bir mesaj. Bu konuda dikkatli olmalıyız'' dedi.
İnternetin daha geniş alanlara yayılmasının herkes için ahlaki bir zorunluluk olduğunu, tüm vatandaşların en azından belli bir seviyede internete giriş konusunda eşitliğe sahip olması gerektiğini vurgulayan Doany, ''256'nın altındaki hızlar kabul edilemez'' dedi.
AVEA
Avea Üst Yöneticisi (CEO) Cüneyt Türktan da internet kullanımında sayısal uçurumun sosyal adaletsizlik getirdiğini söyledi.
Bu uçurumu azaltmak için dijitalleşme çalışmaları yapmak gerektiğine dikkati çeken Türktan, ''Sayısal uçurum, sosyal ve ekonomik koşullarda farklılık gösteren ticari işletme ve bireylerin, bilgi ve haberleşme teknolojilerine erişimlerindeki sosyal adaletsizliktir'' dedi.
2011'de Türkiye'de dijitalleşen internet abone sayısının 16 milyon olmasının beklendiğini açıklayan Türktan, buna karşın ekonomik, sosyal adaletsizlik veya sayısal uçurumun azaltılması kapsamındaki yapısal tedbirlere tamamıyla uyulmaması durumunda, bu rakamın 9,5-10 milyon seviyesinde kalabileceğini, aradaki 7 milyonluk farkın, stratejilerin önemini ortaya koyduğunu kaydetti.
Türktan, ''Bu rakamın düşük kalması, e-ticarette oluşacak ticaret hacminin asgari değerde kalması, kültürün yeterince tanıtılamaması ve istihdamın geliştirilememesi gibi sıkıntılar oluşturabilir'' dedi. Cüneyt Türktan, temiz internet konusunun, internet kullanıcıların demokratik haklarını ellerinden almak anlamına gelmediğini söyledi.
TAYFUN ACARER
Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Tayfun Acarer de bu yıl Dünya Telekomünikasyon Günü ana temasının, ülkeler arasında artan sayısal uçurum olduğunu ve bunun azaltılması için çalışıldığını söyledi.
Bilgi ve iletişim teknolojilerini iyi bir araç olarak kullanan ülkelerin elde ettikleri gelişme düzeylerine dikkati çeken Acarer, bu konudaki en önemli etkenin, bu ülkelerin bilgi ve iletişim sektöründe makro bazda belirledikleri hedefler ve bu hedeflere ulaşmak için izledikleri politikalar olduğunu vurguladı.
Bu yöntemlerin ortak faydasının ar-ge ve yerli sinai/fikri mülkiyet haklarının geliştirilmesi olduğunu vurgulayan Acarer ''Ar-ge ve sınai-fikri mülkiyetin gelişimi, bilgi ve iletişim teknolojileri sektöründe Türkiye'nin hedefidir. Bu hedef, sadece Türk vatandaşlarının değil, Türkiye'de bu sektörde faaliyet gösteren tüm işletmelerin de hedefi olmak zorundadır'' diye konuştu. Acarer, bundan sonra yapılması gereken işlerin, bilgi ve iletişim teknolojileri sektöründe yer alan her büyüklükteki kuruluşun, yerli sınai ve fikri mülkiyetinin artırılarak, azami sayıda ar-ge personeli istihdam edip yetiştirmesi olduğunu söyledi.

Kaynak : www.globaladres.net

2070'te dünya buzulsuz kalacak


Kuzey Kutbu'nun uydudan çekilen foto?raflaryny inceleyen bilimadamlary, buzullardaki erimenin hyzlandy?yny ve yakyn bir zamanda buzullaryn tamamynyn eriyece?ini açyklady. NASA'nyn uydu aracyly?yyla çekti?i son foto?raflarda, Kuzey'deki buzullaryn 1979'dan bu yana yüzde 9'unun eridi?i tespit edildi. Bin 800 sayfalyk raporda küresel iklim de?i?ikli?i ile seller ya?anaca?y da bildirildi. Bilimadamlary, küresel ysynmanyn neden oldu?u buzul erimeleri ile okyanuslardaki su miktarynyn artaca?yny, bunun sonucunda da deniz seviyesine yakyn bölgelerin sular altynda kalaca?yny belirtti. Isynmanyn 2070'te dünyayy buzulsuz byrakaca?y açyklandy.

Korsan Yazılımla Mücadele Yetersiz

Türkiye, korsan yazılım kullanımının neden olduğu ekonomik kayıplar açısından 22`nci sırada yer alıyor. Bilgi teknolojisi ve telekomünikasyon sektöründeki kuruluşlar için araştırma ve analizler yapan uluslararası araştırma şirketi IDC`nin, korsan yazılımla mücadele amacıyla faaliyet gösteren İş Yazılımcıları Birliği (BSA) ile birlikte yaptığı 2006 yılı "Küresel Korsan Yazılım Araştırması" tamamlandı. Araştırmanın sonuçlarına ilişkin bilgi veren BSA Türkiye Koordinatörü Tolunay Tomruk, korsan yazılım kullanımının geçen yıl 2005 yılına göre 62 ülkede düştüğünü, 13 ülkede yükseldiğini söyledi.
Kişisel bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla korsan yazılım kullanımının da arttığına işaret eden Tomruk, araştırmaya göre korsanlıktan kaynaklanan yazılım sektöründeki kayıpların yüzde 15 oranında artarak 39.5 milyar dolara yükseldiğini kaydetti.
"Etkili denetim ve yaptırım şart"
Tomruk, araştırmada Türkiye`de korsan yazılım kullanım oranının bir önceki yıla göre 1 puan azalarak yüzde 64`e gerilediğinin belirlendiğini söyledi.
Türkiye`de üst üste üç yıldır korsan yazılım kullanımı oranının birer puan azaldığını ifade eden Tomruk, buna karşın neden olduğu ekonomik kayıpların yüzde 250 artarak yılda 314 milyon dolara ulaştığını kaydetti.
`Korsan yazılımla mücadelenin daha başarılı olabilmesi için denetim ve yaptırımların daha da etkinleştirilmesi gerekiyor` diyen Tomruk, `Korsan yazılım kullanımı azaltılırsa Türkiye, genç nüfusunun da etkisiyle bilişim teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren yerli ve yabancı yatırımcılar için cazibe merkezi haline gelir` dedi.
"36 bin kişiye istihdam sağlanır"
Tomruk, korsan yazılım kullanımının önlenmesi açısından Türkiye`de mevzuatın yeterli olduğunu ancak uygulamanın istenilen hızlara ulaşamadığını, bunun da ekonomik kayıpları artırdığını ifade etti. Korsan yazılım kullanımında sadece 10 puanlık bir düşüşün, sektörde 36 bin kişiye istihdam imkanı sağlayacağını vurgulayan Tomruk, bunun GSMH`ya 1 milyar dolarlık ilave gelir anlamına geldiğini belirtti.
IDC`nin araştırmasına göre, 2006 yılında bazı ülkelerdeki korsan yazılım kullanım oranları yüzde olarak şöyle:

Türkiye: 64
Avusturya: 26
Belçika: 27
Danimarka: 25
Finlandiya: 27
Fransa: 45
Almanya: 28
Yunanistan: 61
İrlanda: 36
İtalya: 51
Hollanda: 29
Portekiz: 43
İspanya: 46
İngiltere: 27
Japonya: 25
Macaristan: 42
Polonya: 57
Brezilya: 60
Meksika: 63
Malezya: 60
Tayvan: 41

Kaynak : www.globaladres.net

Şüpheli mailleri açmayın


Merkezi Mersin'de bulunan Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, son günlerde MSN üzerinden kontör temin etme yönteminin arttığını, ''modern ve teknolojik hırsızlar''ın, kullanıcıları mağdur ettiğini belirtti.
Göktaş, ÇETKODER'in düzenlediği ''MSN tuzakları, cepten dolandırıcılık'' konulu toplantıda, Yahoo, Google, MSN Messenger gibi haberleşme programlarının şifrelerini kıran kötü niyetli kişilerin vatandaşları dolandırdığına dikkati çekti. Şifresi kırılan internet kullanıcısının adresinde bulunan kişilere ulaşan hırsızların kontör talebinde bulunduğunu ifade eden Göktaş, bazı hırsızların da kırdıkları MSN messengerde kayıtlı adreslerden borç para talep ettiğini vurguladı.
Mustafa Göktaş, ayrıca bazı sitelere yönlendirerek ya da dosyalar göndererek, kullanıcılara ait şifre bilgilerinin haksız kazanç elde edebilmek için ele geçirilmeye çalışıldığını bildirdi. Bazı zararlı yazılımlarla bilgilerin ele geçirildiğini anlatan Göktaş, şunları kaydetti:
''Bir başka yöntem ise 'haberi gördün mü, girip okusana, senin için bak ne yazdım, ne hazırladım' tarzı ilgi çekici söylemler ile vatandaşları hazırlanan sahte web sayfalarına yönlendirip MSN şifreleri yazmaları sağlanıyor. Bu işlemin gerçek olduğunu sanan vatandaş, şifresini şüphelenmeden yönlendirilen sayfaya girmekte ve bilgileri hackerların eline geçmekte. Çok dikkatli olunmalı. Modern ve teknolojik hırsızlar, MSN kullanıcılarını mağdur ediyor.
Çalınan MSN adresi ve şifresinin 'passport@css.one.microsoft.com'' adresi aracılığı ile tekrar elde edilebilir. Ancak MSN kullanıcıları şifrelerini ve bilgilerini sürekli güncellemeliler, şifreler en az 10-12 haneli olarak belirlenmeli ve rakamların yanı sıra harfler ve semboller de kullanılmalı.'' Göktaş, kontör, şifre istekleri ile kredi kartı numarası ve internet hesap bilgisi veya banka hesap bilgisi gibi taleplere şüpheyle yaklaşılması gerektiğini anlattı. Sanal sohbet ortamında tanışılan kişilere aile, adres, telefon, işle ilgili konularda bilgiler verilmekten kaçınılması gerektiğini belirten Göktaş, şöyle devam etti:
''Mail adreslerinize gelen şüpheli mailler, en yakın arkadaşınızdan bile olsa kesinlikle açılmamalı ve silinmelidir. MSN yolu ile gönderilen web adreslerine girilirken dikkatli olunmalı, e-posta adresi ve şifre ile giriş yapılmamalıdır. Ayrıca, kendilerini polis ya da jandarma olarak, savcı olarak tanıtan dolandırıcılar 'bir soruşturmaya esas olmak üzere sizi aradık, soruşturma yapıyoruz' diyerek cepten karşı tarafı dakikalarca konuşturup vatandaşın faturasını kabartırken dolandırıcı kişi 'konuştukça kazan' kampanyasından kontör kazanıyor. Her geçen gün yeni bir dolandırıcılık ve sahtekarlık olayı gündeme geliyor. Vatandaş bilmeden mağdur oluyor. Ancak vatandaşın merak ve güven duygusunun sömürüldüğü bir gerçek.

Kaynak : www.globaladres.net

Adres Sorma Diyalogları

Adres Sorma Diyalogları

Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-yürüyerek
.........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-1984’den beri oraya gidenler geri dönmedi
-N-nea??!
.........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-Bilmem, nasıl gidebilirsin ?
.........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-Ankara yazıyo kardeşim burada, burası Antalya
-Gidemezmiyim yani
........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-Onu boşver sen bu adrese git burası daha iyi
........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-Bende yabancıyım kardeş
-Onu sormadım abi, adres diyom
-??!!
........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-What? I don’t speak Turkish
-Pardon abi
........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-Ne etcen o adrese gidip de bakim
-Sana ne ya halla halla
-Olmaz sen söylemeden sana tarif etmem
-Delimidir nedir yav
........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-O evi biliyomda sen ne için gidiyodun oraya arkadaşım
-Ya chatten bi kadınla tanıştımda. Anlarsınya
-Neaa o benim ev lan! Gel lan buraya zibidi
-Pardon bi bilmiyodum. Dur, bırak o levyeyi abi
-Al ulan
-Ah kafammm
........................................
-Abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-Yürüyerek gidersen uzak olur
-Zıplayarak gitsem
-??!!

> abi şu adresi tarif edebiLcenmi ?
< adres sormak 50 yni kurus fircenmi ?
> !! ??
-abi şu adrese nasıl gidebilirim ?
-defolup gidebilirsin..
-nasıl yani
-istersen defolup olup da gidebilirsin. senin zevkine kalmış
-abi