Siz değerli misafirlerimize Türkü Kervanı harika bir müzik ziyafeti sunan Türkü Kervanı dinletmek için kuruldu.

26 Şubat 2008 Salı

Seo Taktikleri - Peki Sonrası?

Bloğumda yayınladığım, seo ile ilgili makalelerin büyük bir bölümünü, Oğuz Koç'un yazmış olduğu, "ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ" isimli ücretsiz dağıttığı e-kitap'dan alıntı yaptım.
Tebrikler! Eğer bu e-kitabın tüm içeriğini sabırla okuduysanız, arama motoru denen
sistemin kurallarını öğrendiniz demektir. Ayrıca işin püf noktalarını gerçekten bilen bir
azınlığın içinde olduğunuzu da kesinlikle söyleyebilirim.

Eğer burada öğrendiğiniz her şeyi adım, adım uygularsanız, sitenizin arama
motorlarındaki sıralamasını etkileyerek web trafiğinizi önemli ölçüde artıracağınızı
bilmenizi isterim.

Yine de unutmayın, kurallar her zaman değişirler. Bu e-kitabın en son sürümü, diğer
ücretsiz kitaplar, eğitimler, pazarlama, satış, başarı ve Internet ile ilgili harika makaleler
için eTicaret Okulu web sitesini (www.eTicaretOkulu.com) ziyaret ediniz. Ayrıca en iyi
elektronik ticaret, pazarlama ve başarı araçları ile ilgili harika teklifler için İnternet
Pazarlama Merkezi’ni de ziyaret ediniz (www.internetpazarlamamerkezi.com).

Arama motoru sıralamaları web sitenizin tanıtmı için tek yol değildir. Bu sadece
yöntemlerden bir tanesidir. Tanıtım tam bir Internet pazarlama planı ile birlikte
kullanılmalıdır. İnsanları sitenize getirmek önemli adımlardan yalnızca bir tanesidir!
Başarıya ulaşmak istiyorsanız tüm adımları kullanmalısınız. Tüm hikayeyi öğrenmek,
ücretsiz eğitimler almak ve tam bir pazarlama planı geliştirmek için,
www.eTicaretOkulu.com web sitemizi arada bir ziyaret ediniz.

Başarı Dileklerimle...

Oğuz Koç
Genel Müdür
İnternet Pazarlama Merkezi A.Ş.
www.eTicaretOkulu.com
www.internetpazarlamamerkezi.com

ARAMA MOTORU SIRALAMANIZI KESİNLİKLE WEB TASARIMCINIZA BIRAKMAYIN

Geçenlerde “ABCD Rehabilitasyon Merkezi”nin (Gerçek isim yerine ABCD kullanılmıştır) bir tanıtım broşürü elime geçti. Sayfanın en üstünde “ARAMA MOTORLARINDA BİRİNCİ SIRADAYIZ” diye kocaman puntolarla yazmışlardı. Hemen sayfanın altına doğru göz gezdirdim. Bir de ne göreyim arama motorunda aranan ifade tırnak içinde aynen “ABCD Rehabilitasyon Merkezi” idi. Bu ifade şirketin ismi idi. Şüphesiz aynen bu isimde bir başka “ABCD Rehabilitasyon Merkezi” olmadığına göre bu şirketin sitesi en üstte olacaktı. Şirketin yöneticisi bu durumdan çok memnundu. Hatta arama motorunda kendilerini en üst sıraya getiren web tasarım şirketine bu iş için 500$ dahi ödemişlerdi. Kaç kişi bu ifadeyle arama yapar ki? Eğer hiç trafik getirmiyorsa belli bir anahtar sözcük için sıralamada 1. sırada olmanız kimin umurundadır?

Kendisine bunun hiç önemli olmadığını söyledim. Sonra kendisinden sadece “rehabilitasyon” yazarak arama yapmasını istedim. Sonuç enteresandı. Kendisinin kaçıncı sırada olduğunu söylemesini istedim. Sabırla listeleri 35. sayfaya kadar aradı (her sayfada yaklaşık on tane farklı kayıt vardı). Bizim ABCD Rehabilitasyon Merkezi’nin ismi hiç ortalıkta yoktu.

Şirket yöneticisi kıpkırmızı olmuştu. Üzüldüğü bu aramada sitesinin hiç ortalıkta olmaması değil, tanıtım broşürlerinde “ARAMA MOTORLARINDA BİRİNCİ SIRADAYIZ” diye kocaman puntolarla yazdırmış olmalarıydı. Bu kitabı okuyanların böyle bir hata yapmayacağına bahse girerim. Kişi bu kitabı okuduktan sonra, kendisi bizzat bu işle uğraşmasa da en azından karşısındakinden ne isteyeceğini bilecektir.
KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK

Seo Taktikleri - İlerlemelerinizi Takip Edin

Daha önce “Analitik Yaklaşım” başlıklı bölümde her arama motorunun nasıl çalıştığını anlamanın en iyi yolunun her arama motorunda yapılmış olan aramaların sonuçlarına bakmak ve analiz yapmak olduğundan bahsetmiştim. Özet olarak önerilen sonuçların incelenerek bulunanların kendi sayfalarınıza uygulanmasıdır.

Etkili bir analiz için ihtiyacınız olan şey, sunucu seyir (server logs) kayıtlarıdır. Bu kayıtları iyice incelemeden arama motoru kampanyalarınızın ne kadar etkili olduğunu bilme şansınız hemen hemen hiç yoktur. Sunucu seyir kayıtları size ne kadar trafiğiniz olduğunu ve bu trafiğin nereden geldiğini ayrıntılı olarak göstermektedir.

Analizde yapılacak iki temel iş vardır. Bunlardan birincisi “Anahtar Sözcük Yoğunluk Analizidir (Keyword Density Analyzer).” Bu analizin amacı hangi formüllerin arama motorlarında işe yaradığını ortaya çıkartmaktır. Sunucu seyir kayıtlarınızı incelemek size ne kadar trafiğiniz olduğunun ve bunun nereden geldiğinin yanında çok sayıda başka hayati bilgiler de verir. Piyasada sunucu seyir kayıtlarınızı incelemeniz için çok sayıda hazır program vardır. Bunların çoğu oldukça pahalıdır. Genellikle iyi bir programın fiyatı 100$-1000$ ve hatta daha fazladır.

Piyasada belli bir arama motorunda belli bir anahtar sözcük için sıralamanızı tespit eden bazı yazılımlar da vardır. Açıkçası ben bunların zamanınıza veya paranıza değdiğini düşünmüyorum. Sunucu seyir kayıtlarınız size nelerin trafik getirdiğini söyleyecektir. Bunun üzerine odaklandığınızda çok daha başarılı olursunuz. Bazıları daha çok analiz için hazırlanmış başka yazılımlara daha çok güvenirler. Ben buna değmeyeceğini düşünüyorum. Sunucu seyir kayıtlarınız ihtiyacınız olan her şeyi size söylemektedir.

Yüksek sıralamalar sağlayan formülü gerçekten elde etmek istiyorsanız, en önemli araç yine “Anahtar Sözcük Yoğunluk Analizi”dir (Keyword Density Analyzer).

Analizlerinizde seçtiğiniz bir kayıt programı, “Anahtar Sözcük Yoğunluk Analiz (Keyword Density Analyzer) programı ve bir de Sunucu Seyir Analiz (Log Analyzer) programı kullanırsanız, günde binlerce ilgili ziyaretçi trafiği almakta hiç sorun yaşamazsınız. Bunlar alınması gereken çok sayıda yazılım gibi görünebilir ama aslında değildir. Bu programların maliyeti, size getirecekleri sonuçlarla karşılaştırıldığında ihmal edilebilecek kadar düşüktür. Pazarlamaya birkaç yüz dolar harcamak gerçekten devede kulaktır. Bir banner reklamına ya da basılı reklam kampanyasına bu tutarın kat kat fazlasını harcayıp, bu sonuçlara yakın sonuçlar elde edemezsiniz.

Her durumda, internette tüm işleri şu ya da bu şekilde otomatikleştirmeyi tercih etmelisiniz. Zamanınız bunların tümünü elle yaparak harcayanamayacak kadar değerlidir. Bence zamanınızı daha değerli olan ürün geliştirme, promosyon ve pazarlama faaliyetlerinde kullanmalısınız.
KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK

WEB SİTEMİ TÜM ARAMA MOTORLARINA NASIL KAYDETTİREBİLİRİM?

Başlangıçta herkes sitesini tek tek çeşitli arama motorlarına, rehberlere ve link sitelerine kayıt etmekle yoğun olarak uğraşırdı. Şüphesiz bu çok yorucu ve zahmetli bir iştir. İnsanlar bunun daha kolay bir çözümü yok mu diye düşünürlerken, bazı akıllı girişimciler web tasarımcıları için sitelerini arama motoruna kaydettirmeye yönelik yeni hizmetler geliştirdiler. Düşünün bir kere, kaçımızın sitelerimizi tek tek arama motorlarına göndermeye vakti var ki. Birisi bunu benim için yapacaksa bu harika bir hizmet.

Ancak bu akıllı girişimciler bu amaca yönelik sundukları hizmetlerin fiyatını sundukları şeye göre çok pahalı tuttular. İşe yarayacağından bile emin olmadığı bir promosyona kim 100$ ila 500$ arasında para verir ki?

Daha sonra bazı akıllı yazılımcılar web tasarımcıları için sitelerini arama motoruna kaydettirmeye yönelik hazır programlar geliştirdiler. Böylece arama motorlarına kaydolma programları ortaya çıktı. Bunlar web tasarımcısı için işi çok daha basit ve ekonomik hale getirmeyi vaat ediyorlardı. Şüphesiz bu programların çoğunda da sorunlar çıktı. Sorun dinamik olan arama motorlarına kaydolma prosesinin karşısında, bu programların çoğunun aynı hızda güncelleştirilememesiydi. Bu programların çoğu ya çok sayıda farklı arama motoruna kayıt yapamıyordu, ya da hiçbir işe yaramıyorlardı.

Şüphesiz piyasada işe yaramayan birçok programın olması tüm programları bu kategoriye koyamaz. Eğer promosyon konusunda gerçekten ciddiyseniz, kaliteli bir arama motoru kayıt programına ihtiyacınız var demektir. Makul fiyatlı ve çok güvenilir olan bir tanesini bulun. Ücretsiz deneme sürümleri olanları arayın ve bunları deneyin. Unutmayın çok sayıda arama motoruna kayıt olmak, sitenize hiçbir maliyeti olmayan ziyaretçilerin gelmesi demektir.
KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK

Seo Taktikleri - Arama Motorlarına Uygun Çoklu Sayfalar

Örneğin herhangi bir arama motorunda en üst sıralamaya gelmesini sağladığınız bir web sayfası diğer bir arama motorunda üst sıralamalara gelmeyebilir. Çeşitli arama motoru kriterlerini sağlama sorununun başka bir çözümü olduğundan daha önce bahsetmiştim. Tek sayfayla her arama motorunu aynı anda memnun edemezsiniz… Peki öyleyse ne yaparsınız? Bu durumda aynı sayfadan bir tane daha yapıp, bu yeni sayfayı da diğer arama motoru için yeniden düzenlemeye çalışmalısınız.

Eğer yeterli web alanına sahipseniz, büyük arama motorlarının her birinin şartlarını sağlayan ayrı bir web sayfası oluşturmalısınız. Buna ilişkin bir fikir, “main” ya da “index” sayfanızı alıp onun çeşitli kopyalarını oluşturmanızdır: main-1.htm, main-2.htm, main- 3.htm, vb… Her kopyada görünmeyen bileşenleri özel arama motorlarının şartlarını yerine getirecek şekilde değiştirin. Bu adım adım şu şekilde yapılır;

Önce web sayfanızı üst sıralarda göstermesini istediğiniz arama motoruna gidin. Nadir kullanılan birkaç anahtar sözcükle bir arama yapın. Az kullanılan kelimeler genellikle daha iyi sonuç verir. Sıralamadaki ilk 10 belgeyi karşılaştırıp, nelerin ortak olduğuna bakın. Bulduğunuz sonucu ürettiğiniz yeni çoklu sayfalardan birisine uygulayın ve sayfayı indekslenmesi için ilgili arama motoruna tekrar gönderin. Tüm büyük arama motorları için bu işlemi hazırladığınız farklı sayfalar üzerinde tekrarlayın.

Unutmayın en üst sırada oldukları için incelediğiniz bazı sayfalar örümcek tarafından indekslenmelerinden bu yana değişmiş olabilir. Bu durumda yaptığınız inceleme ve bilgiler hatalı olacaktır. En azından en az ilk 10 ya da biraz daha fazla sayıda belgeyi karşılaştırmak bu nedenle çok önemlidir. Yalnızca ilk bir veya iki belgeye bakarsanız, bilgiler hatalı olabilir. Tümünün ortak noktalarını karşılaştırın. Bunu sayfanıza uyguladığınız takdirde söz konusu arama motorunda daha yüksek bir sırada yer alırsınız.

Çok daha fazla garantici olmanın bir diğer yolu ise, farklı anahtar sözcük grupları için de ayrı sayfalar oluşturmaktır. Örneğin, eğer her ürününüzle ilgilenebilecek farklı gruplarda kimseler (öğrenciler, öğretmenler, işadamları, doktorlar, vb.) varsa, bu ilgi gruplarının her birine hitap edecek ayrı bir grup sayfa yaratmak isabetli olur.

Daha açık söylemek gerekirse, eğer 4 ayrı insan grubunu siteye çekmeye çalışıyor ve 6 farklı arama motorunu hedefliyorsanız, 24 ayrı sayfa oluşturacaksınız. Bu sizin konuyla ilgili ziyaretlerinizin kalitesini önemli ölçüde artıracaktır. Ancak çok sayıdaki giriş sayfaları aynı zamanda tehlike de yaratır. Her birinin farklı olmasına özen gösterin. Aksi takdirde, arama motorları bunu tespit edip cezalandırabilirler.
KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK

Seo Taktikleri - Hangi Anahtar Sözcükler Önemli?

Şüphesiz bazı anahtar kelimeler diğer kelimelere oranla size daha fazla trafik sağlarlar. Bu durum şüphesiz herkesin kendi kendine “Hangi Anahtar Sözcükler Önemli?” diye sormasını gündeme getiriyor. Daha önce de bahsettiğim gibi, bu sorunun cevabı sizin amaçlarınızın ne olduğuna bağlıdır.

Amaç sadece ziyaret adına ziyaret olmamalıdır. Web sitenizin hedeflerine uygun ziyaretçilerin sitenizi ziyaret etmesini kendinize hedef olarak seçmelisiniz. Bununla demek istediğim, sitenizde sunduğunuz şeyle ilgilenecek ziyaretçilerin dikkatini çekmeye çalışmalısınız.

Şüphesiz sadece ziyaret adına ziyaretçi çekmek isteyen web siteleri de vardır. Bunlara örnek olarak reklam almayı hedefleyen siteler verilebilir. Bu tip sitelerde siteye gelen ziyaretçi sayısı ne kadar çoksa o kadar iyidir.

Esasen arama motorlarında en fazla aranan anahtar sözcüklerin ne olduğunu tahmin etmek hiç de zor değildir. Bunlar genellikle aşağıdaki gibi sözcüklerden oluşurlar;

seks, sex, çıplak, kadın, erotik, vb….

Genellikle arama motorlarında en çok aranan kelimeleri merak eden kişinin hedefi şudur; “Eğer sayfamı bu sözcüklerle doldurursam, en fazla ziyaretçiye sahip olurum. Bunlar en fazla aranan anahtar sözcükler olduğuna göre, benim sayfam da en fazla görüntülenen olur.”

Biraz üzerinde düşünüldüğünde bu tip bir düşünce tarzının iki nedenle yanlış olduğu kolayca anlaşılabilr;

1-) Sizin gibi düşünen ve bu stratejiyi kullanmaya çalışan insanların sayısı o kadar fazladır ki, sayfanızın ilk veya hatta 50. sıraya gelme olasılığı çok düşüktür. Öyle olsa bile, kısa sürede şiddetli rekabetten dolayı aşağıya düşecektir.
2-) Diyelim ki bunu başardınız ve şiddetli rekabeti de hallettiniz. Restoran hizmeti veren web sitenizi “seks” kelimesi arandığında birinci sırada gösterilmesini sağladınız. Sizce pornografi arayan bir kişi ilk sıradaki sitenize tıklayıp da restoran hizmeti verdiğinizi görünce ne yapacaktır? Web sitenizde bir saniyeden fazla zaman geçireceğini mi sanıyorsunuz? Bu kişi muhtemelen ürünlerinizi satın alacak veya restoranınıza gelecek kadar parası olmayan henüz ergenlik çağındaki bir çocuktur. Eğer restoranınız sadece seks gücünü artıran yiyecekler sunan bir hizmet veriyorsa sözüm yok. Bu taktik belki o zaman biraz daha anlamlı olabilir.

Neyse, bu bilgiler bu stratejiyi geçmişte kimsenin etkili şekilde kullanmadığı anlamına da gelmez. Ancak, bunlar istisnadır. Anahtar kelimeler listenizi içeriğinizle ilgisi olmayan sözcüklerle doldurmak yerine, ilgili olan sözcükler kullanmalısınız.

“Hangi anahtar sözcükler Önemli?” sorusunu bu bilgiler ışığında düşünmelisiniz.
“Benim sunduğum ürün veya hizmetle ilgilenen bir kişi hangi kelimelerle arama yapar?” diye kendi kendinize sormalısınız. Önemli olduğu için bu soruyu aşağıda koyu puntolarla tekrar edeceğim;
Benim sunduğum ürün veya hizmetle ilgilenen bir kişi hangi kelimelerle arama yapar?
Şüphesiz sunduğunuz hizmet veya ürünle ilgili anahtar sözcükleri bulmanın başka yolları da vardır. Ancak bir sonraki bölüme geçmeden önce sizden bu bölümde öğrendikleriniz ışığında “Anahtar Kelimelerin Seçilmesi” başlıklı bölümde bahsedilen egzersizi yeniden yapmanızı istiyorum.
KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK

"iyinet webmaster forumu 2008 seo yarışması"

"iyinet webmaster forumu 2008 seo yarışması" aramasında bugün bayağı gerilere düşmüşüm.
8. Sıradayım, inş. tekrar 1. sıraya yükselirim.

Emma Watson

Emma Watson hakkında birçok içeriğe sahip fan sitesi.
Google'de, Emma Watson aramasında 2. sıraya yükseldim.